Monday, July 30, 2007

Zikir pengubat jiwa

Innazzikra tatmainnalquluub
Subhanallah
Alhamdulillah
Lailahaillallah
Allah akhbar

Sesungguhnya zikir (mengingati Allah) dapat menenangkan jiwa

"Basahilah lidah dengan tasbih, akan teranglah hati dengan iman.."


Segala puji hanya utkMu ya Allah
Aku memohon
agar diberi petunjuk dan hidayahMu
dalam mengharungi hidup di duniaMu yang sementara ini

Aku merayu kepadaMu ya Allah
berikanlah kesabaran dan ketabahan kepada diri ini
untuk menempuh segala cubaan dan dugaanMu

Ya Allah
kerana tanpa hidayah dan bantuanMu
jadilah aku orang yang lemah dan rugi
pimpinlah aku ke jalan yang Engkau redhai

Ya Allah
berikanlah aku keyakinan
dalam mendidik diriku, isteri kesayanganku dan juga keluargaku

Ya Allah
redhailah kami ya Allah
didiklah kami dengan petunjukMu
jauhilah kami dari api nerakaMu

Ya Allah
aku amat lemah ya Allah
aku sering lalai ya Allah
aku sering melakukan maksiat ya Allah
aku gagal mengawal nafsuku ya Allah
aku selalu alpa dengan siksa nerakaMu ya Allah

Ya Allah
aku bertaubat kepadaMu ya Allah
ampunilah dosaku ya Allah
ampunilah dosaku ya Allah...

ya Rabbal a´lamiin

No comments: